Senovės gerbėjams

Sveikos.:)

Šiandien norėčiau pakalbėti apie kiekvienais metais vykstantį Senovės karybos ir Amatų festivalį Apuolės kaimelyje.
(Na šis festivalis yra greičiau senovės gerbėjams, todėl siūlau, jeigu nemėgstate senovės ir visko kas su ja susija -  galite ir nepradėti skaityti šio straipsnio.)

Apuolė – seniausia rašytiniuose šaltiniuose minima Lietuvos gyvenvietė. Tai nepaprasto grožio gamtos kampelis su didingu piliakalniu ant kurio jau aštuonerius metus vyksta festivalis. Apuolės piliakalnis, esantis 12 kilometrų į rytus nuo Skuodo.(įkėliau nuotrauką, kad maždaug nutuoktumėte kur randasi Skuodas)

Taip pat šventėje vyksta kovos, dalyvauja gausus būrys karių ir viduramžių amatininkų iš Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Baltarusijos ir Čekijos ir kitų šalių. Taip pat žmones pasitinka senovinė muzika, iš rąstų sumontuotoje scenoje vyksta koncertai.
Taip pat vyksta įvairūs turnyrai, senovinės žaidynės, mėtymo ieties rungtys  ir išbandymai, kuriuose gali dalyvauti vyrai ir  moterys, vaikams leidžiama pajodinėti poniu ar paglostyti - pamaitinti šienu aptvare uždarytą avį.
Čia galima rasti ir senoviškų palapinių pastatytų naudojant lino audeklą, šiaudus stogui ir medienos stovus. Senoviniai kubilai, laužai... Taipogi, mėdinėse šiaudiniu stogu pavėsinėse sedėjo prekėjai (pagrinde iš Latvijos) ir pradavinėjo - iš lino austas juostas, medinius šaukštus, iš geležies kaltų papuošalų, įrankių. Buvo ir kalvis, kuris iš gelėžies nukaldavo monetas. Taip pat galima paragauti naminės giros.

Čia kaip matote planas. Kur kas randasi.

O čia 2011 metų Apuolės festivalio programa.

Na.. Perskaičiau savo straipsnį ir pamačiau, kad jame trūksta "gyvibingumo", nes viskas labai tikslu, oficialu. Todėl pamasčiau, kad parašysiu ir savo nuotykius, jausmus ir įkelsiu savo darytų nuotraukų. Galbūt mano pasakojimas bus įdomesnis, negu prieštai esantys tik faktai, faktai ir dar kartą faktai.:)

Taigi, viskas prasidėjo nuo to, kad mano brolis pasiūlė man važiuoti kartu su juo ir jo panele į Apuolės festivalį. Ir pridėjo, kad ten viskas senoviška. O kadangi aš labai mėgstu senovę - neatsisakiau. Į kompaniją pasiėmiau geriausią draugę, kad tiek aš, tiek brolis turėtume po porą. Nuvažiavome veluodami, nes reikėjo nusipirkti valgyti ir t.t.t. Įvažiavome į mašinų aikštelę, kuri buvo padaryta tiesiog ant žolės. Pasistatę mašiną ir pasiėmę krepšį su maistu užkrimsti, gerti ir dėkutį pasitiest ant žemės.. Prie įėjimo buvo "mugės" jose galima nusipirkt visokių niekučių,paveikslų.

Taip pat buvo ir vaikams pripučiamos čiuožyklos ir karstyklos. (Kas visiškai nederėjo su senove:D) Vėliau prieini tiltą, po juo tekantį upelį. Toliau matote "būdelę" ten galima paragauti naminės giros.
Na mane labiausiai nervino, kad visas festivalis yra ant piliakalnio, o į lipt pavargsti, nes jis ne mažas.:D Kas svarbiausia ten tokie lyg ir du piliakalniai - mėdiniais laiptukais lipi į viršų, užlipęs pamatai lygią žemę (ten stovyklautojai statėsi palapines) ir toliau paėjus vėl reikia lipt į viršų, tik dar aukščiau.. Pasiekus tikslą pamatėme širdžiai mielą aplinką. Iš pradžių dar nieko nevyko, o kelionėje išalkome, todėl prisidėjome prie kitų poilsiautojų ir ant aukštesnės atbrailos prisėdome užkrimsti pasiimto maisto. 2 valandą prasidėjo žiūrovų "estafetes" todėl nuėjome pasižiūrėti jų. Savanoriai galėjo ateiti į rato vidurį ir atlikti visokius vandymus - kelnoti karių skydus, šarvus. Mėtyti ietį - kas toliau numes..

Buvo viena iš rungčių su karių skydais, reikėjo pasiimti du skydus į abi rankas ir juos kelti aukštyn - žemyn, taip po 15 kartų. Būdavo negalima sustoti. Ir 1 skydas sveria ne mažiau kaip 5 kg.
Taip pat,  tose estafetėse dalyvavo 80-tmetis senukas, kurį labai visi palaikė, nes senolis tikrai turėjo ryžto ir drąsos sudalyvauti varžybose ir susigrumti su gerokai už save jaunesniais. Man patiko jo apranga - apsirengęs lyg koks generolas.:)

Vėliau, kaip minėjau vyko kovos karių ir viduramžių amatininkų iš Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Baltarusijos ir Čekijos. Vienas iš įdomiausių reginių.:)

Nepatingėjau užlipt aukščiau žiūrovų, kad įamžinti šį reginį.

Po renginių ėjome apsižvalgyti po prekėjų parduodamas prekes. Pamačiusi galvos raištį, negalėjau nepasimatuoti ir aišku, nenusipirkti.:D

Po kiek laiko nusprendėme nueiti iki mašinos ir pasistatyti palapines, kad vėliau, kai sutems nereiktų rūpintis. Besistatant palapines pamatėme minią einančią tiltuku ir sukančią link mašinų stovėjimo aikštelių. Vis dėl to buvo žmonių kurie ir nenorėjo pasilikti per naktį, nakvoti palapinėse ir nueiti kitą dieną į renginį.

Buvo išties daug žmonių, todėl negalėjau nenufotografuoti.:D

Nejučia pasidarė tamsu, o mes tuo metu sedėjome mašinoje ir valgėme pasiimtą maistą. Gerai, kad buvome virdulį pasiėmę, todėl galėjome užsikaisti greitai paruošiamų sriubų ir įvairių bulvių košių.:D Vėliau mano brolis su panele pradėjo mėtytis šienu. Per dieną nupjauta mašinos aištelių žolė sudžiuvo ir iš jos teliko šienas. Po kelių minučių visi mėtėmės iš šieno, voliojomės po jį ir gulėdami ant žemės žiūrėjom į Didžiuosius Grįžulo ratus ir ieškojom mažųjų. Tai buvo taip pat viena iš mėgstamiausių akimirkų, kurią patys susikūrėme.:)

Prisidūkę ir prisivalgę  - vidurnaktį, visai per atsitiktinumą užsukom pas karių ir prekiautojų stovyklas. Kurie dainavo latviškas dainas (nes ten pagrinde pardavėjai buvo latviai) Ten sedėjo nedaugelis žmonių  ir klausėsi bugnų, žmonių sukurtos muzikos ir dainavimo. Jie sedėjo prie laužų. Prie miegamųjų senovinių  palapinių kūrenosi taip pat laužai.

Grojo ir dainavo tokią nuostabią muziką, kad neiškenčiau ir pradėjau šokti. Vėliau pasidarė liūdna, todėl atsitempiau draugę ir kartu sukomės ratu po žvaigždėtu dangumi. Tai dar viena iš nuostabiausių akimirkų vykusių per tą dieną. Juk ne kiekvieną dieną šoksi basa prie gyvai atliekamos muzikos, laužų šviesos ir nutviekstos mėnesienos žvaigždėtu dangum.:))

Vėliau grįžome į palapines, netoli mūsų sedėjo aplink laužą jaunimas su gitaromis grojo ir dainavo įvairias, visiems žinomas lietuviškas dainas. Kaip Andriaus Mamontovo - Būkim draugais, Kelias pas tave (Ilgas kelias), Lemon Joy - Mylėt tave taip beprotiška ir keista, Laisvė ir daugelis kitų..
Atsigulėm į palapines (brolis su panele vienoje, aš su drauge kitoje) ir "bandėm" užmigt, bet nepavyko, todėl gulėjome ir kalbėjomes, aptarėm dienos įvykius. O vėliau man šovė galvon nuostabi idėja - atsitraukėm palapinę, pasidėjom pagalvėles ant palapinės pabaigos ir apsisukom, galvas padėjom ant pagalvėlių, o priešais mus - žvaigždėtas dangus. Girdėjome taip pat spragsintį laužą, melodingus gitarų garsus ir žmonių balsus traukiančius mums žinomas dainas... Taip pat girdėjome, jog ir brolis su panele nemiega.. Žiūrėdamos į dangų klausėmės daininkų ir per priedainį Lemon Joy dainos "Mylėt tave taip beprotiška ir keista" nejučia su drauge pradėjom dainuot tą dainą pritardami jiems.:D Kadangi abi turėjom visai neblogus balsus, todėl visai nesigėdydamos traukėme kartu su jais.:D
Pamenu, jog jie buvo išgirdę mus dainuojančias kartu ir girdėjau, kaip garsiai kalba.
"- Girdėjai? Visai gražiai dainuoja.
- Ahą. Tik tiek, kad jauni balsai."
Kažkas panašaus į tai.:D Vėliau mano draugė užsinorėjo į tualetą ir tas labai mane prajuokino. Greitai nubėgome vien tik pižamomis iki artimiausių medžių, nes tualeto tikrai neieškosime vidurį nakties.:D

Žodžiu, kaip matote tikrai buvo linksma mums ten.:) Šiaip išties neblogas festivalis.:)) Bet aišku, nebūtų buvę taip smagu, jeigu ne šauni kompanija ir šėliojimai visokie.:))
Todėl, linkėčiau nuvažiuoti į tą festivalį, jeigu tik būtų galimybė šiais metais. O aš jeigu brolio išprašysiu - būtinai važiuosime vėl.:3

Iki pasimatymo.

10 Komentarai

1. Esu buvus ten, bet ne festivalyje :)

2. Labai įdomus straipsnis, lauksim daugiau :)

3. Ooo vis dėl to atsirado žmonių kas žino Skuodą ir Apuolę.:)) Smagu.:3 Tai galbūt kada bus proga nuvažiuoti į festivalį.:))
    Dėkui Aušrine, už paskatinimą.:) Turiu idėjų apie ką toliau rašyt, taip pat tęsiu rubriką su nuotraukomis, tik reikia prisiruošti ir reikia turėti noro.:)

4. Cha, Skuodas mano miestelis :D
    Nesu buvus, bet gal kada ir nuvažiuosiu :)

5. Tavo miestelis, bet nesi buvus.:D Kažkaip keistai skamba.:)

6. Fak yeah mon miests :D
    Labai mielas miestelis,bet kažkodėl tam festivaly dar nesu buvus:DD

7. Nori pasakyt, kad gyveni Skuode?o.o Ooo, kaip fainei.:)) Taii bus proga, ytik reikia pasidomėt kada šiais metais darys, kokia data.:)

8. Na, Skuodas mano miestelis, bet fastivaly nebuvus :p

9. tai kaip ir kitom sakiau bus proga nueit.:) dar + kai visai salia.;)