Esperanto kalba

Esperanto kalba yra reta. Ne daugelis yra girdėjęs jos, o kai kurie net nenutuokia apie tokią kalbą. Esperanto kalba nėra (ir niekada nebuvo) gimta jokiai tautai. Esperanto kalbą sukūrė   Liudvikas Lazaris Zamenhofas, paskelbęs 1887 m. Varšuvoje apie šios kalbos pagrindus.
 Nutariau pakalbinti Gretą, kuri mokosi šios itin retos kalbos. 
Taigi, Greta - 12 metų mergaitė gyvenanti Šiauliuose. Tad nepraleidau pakalbint šios įdomios mergaitės, kuri mokosi tokios retos kalbos.

1. Labas, Greta! Taigi, kaip susidomėjai šia Esperanto kalba?

Labas. Susidomėjau labai keistai, iš pradžių tai mano mama mokėsi ir kažkaip man užkibo tai as pradėjau mokytis.

2. Kiek laiko jau mokaisi šios kalbos? Ką manai apie šią neeilinę kalbą?

 Mokausi maždaug pusę metų. Ištikrųjų buvau ją šiek tiek apleidusi, bet dabar vėl mokinuosi. 

Manau ji yra graži, nes tai ne viena kalba kaip pavyždžiui Ispanų, Lietuvių ar Rusų ir kitokios.. Tai kelios 

sumaišytos kalbos is kurių gaunasi viena labai graži kalba.

3. Kiek laiko per dieną/savaitę praleidi prie šios kalbos tobulinimo?

Kolkas labai nedaug, bet kai buvo pavasario pradžia tai galėdavau išsedeti net po pora valandu per dieną.  Na o dabar nelabai mokausi nes esu Londone:)

4. Ar toli esi pažengusi besimokydama šios kalbos?

Tikrai negaliu pasakyti kad esu pažengusi labai daug, nes ją mokytis taip pat nera labai lengva, susišneketi tikrai negalėčiau. Nes jai Anglu kalbos mokausi 4 metus ir tai nelabai,  tai apie Esperanto kalbą nėra nė kalbos.

5. Tuomet gal gali parašyt kelis žodžius, frazes šia kalba?:)

Žinoma, 
Ku vi estas - reiškia kas tu esi. 

Mi amas vin  - reiskia aš tave myliu.

6. Kur mokaisi šios kalbos? Internete ar pas mokytojus?

Mokausi internete, šioje svetainėje - http://lt.lernu.net/ :)

7. Ar planuoji sieti ateitį su šia kalba? Gal žadi tapti mokytoja?

Na ateities sieti tikrai nezadu, nes ja jau esu suplanavusi , tapsiu archiologe. O šiaip čia tik pomėgis. Kadanors tikiuosi sutikti žmogu kuris taip pat mokės Esperanto kalbą:)












Greta atsiuntė savo nuotrauką, su jos geriausia drauge Gvineta.








Ačiū labai, Greta, už nuoširdžius atsakymus!  Linkiu tau sėkmės tobulėjant šioje kalboje, kuo didžiausios sėkmės!:)



O ką jūs manote apie Esperanto kalbą? Ar esate ją girdėjęs, o gal ir pats mokotės?

Kviečiu paskaityt mano ankstesnįjį straipsnį, kas jo dar neskaitėt ČIA, nes norėčiau sulaukt daugiau nuomonių:)
IKI, 
Neringa


* Komentuok šį pranešimą ir gauk 1 tašką! Rink taškus, tapk aktyviausiu mėnesio skaitytoju ir laimėk nemokamą sąskaitos papildymą! Daugiau informacijos ČIA

10 Komentarai

  1. Aciu labai kad patalpinote mano straipsni :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. As tik esu girdejus, jog ji sukurta Lietuvoje :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Atleisk, bet man šis interviu kategoriškai nepatiko. Pradžia buvo labai trumpa, manau turėjai daugiau parašyti apie Esperanto kalbą: kada kilo, dėl ko ją sukūrė ir kt. Dar vienas minusas buvo: per mažai klausimų. Galėjai daugiau paklausti, pavyzdžiui, ar planuoja su ja sieti ateitį, ar teko šia kalba bendrauti su žmonėmis bei begalės kitų klausimų. O ir atsakymai buvo trumpoki. Manau, galėjai labiau pasistengti, užduoti klausimas, kurie skatintų pašnekovą atsakinėti plačiau, o jei nesugalvojai, reikėjo išlaviruoti iš situacijos, gi žurnalistams tas gebėjimas būtinas.
    Kaip bebūtų, man rezultatas nepatiko. Atsiprašau.

    A.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Galėjai užduot daugiau įdomesnių klausimų. Beje, sutvarkyk straipsnį :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Visai nieko. Na žinoma, galėtų būti aiškiau, bet neblogai. :)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Man irgi norėjosi įdomesnių klausimų, bet interviu tema patiko :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Patiko pati tema, jog interviu apie Esperanto temą, bet pats interviu... na, nelabai.. Pradžios nebuvo. Nuobodžiai skaitėsi.. trūko išsamesnių atsakymų, na ir.. sudėkit kablelius, kur reikia, nosines, kur jų trūksta, nes nekaip žiūrisi..

    AtsakytiPanaikinti
  8. Moku esperantiškai. Tai tikrai įdomi kalba. Beje pats Zamenhofas yra gimęs Lietuvoje, o ir pačios esperanto kalbos gimtinė yra Lietuva ;]

    AtsakytiPanaikinti