Naujasis įvaizdis

Mados pasaulio sostinė – Paryžius - savo romantika bei žavesiu vilioja kone kiekvieną. Visais laikais šiame, rodos, stebuklingame mieste Europos elito atstovai rinkdavosi pasigrožėti aukštosios mados kolekcijomis bei ,žinoma, ištuštinti storas pinigines. Tačiau po antrojo pasaulinio karo Paryžius, o su juo ir visa mados pramonė skendėjo nežinioje. Pokario atmosfera padarė savo: didikai iškeliavo laimės (bei naujų, stilingų drabužių) ieškoti svetur, žiniasklaida streikavo, ekonomika silpo, todėl to meto garsūs mados namai savo pirkėjams paprasčiausiai neturėjo pasiūlyti nieko naujo. Paryžius prarado vieną didžiausių savo puošmenų – gražias moteris, apsitaisiusias elegantiškais kostiumėliais, dailiais aukštakulniais bei madingomis skrybėlaitėmis. Tačiau, karui galutinai pasibaigus, kartu su jų vyrais grįžo ir noras puoštis. Dauguma manė, kad Paryžiaus mados diktatūrai atėjo galas, todėl paliko miestą, tačiau 1947-ųjų vasario 12 dieną Prancūzijos sostinėje įvyko tikra revoliucija. Tiesa, nebuvo nei sukilimų, nei ginklų, nei žudynių, didįjį perversmą lėmė tik viena aukštosios mados kolekcija, per naktį išgarsinusi talentingą dizainerį visame pasaulyje.
Turbūt visiems, nors kiek besidomintiems mada, daugiau ar mažiau girdėtas Christiano Dioro vardas. Jis – vienas iškiliausių dvidešimtojo amžiaus penkto ir šešto dešimtmečių haute couture dizaineris, o jo įsteigti mados namai  iki šiol tituluojami elegantiškiausiais visame pasaulyje. Taigi, pagrindinis klausimas - kaip mažai kam žinomas prancūzų dizaineris sugebėjo pasiekti tokio populiarumo per neregėtai trumpą laiką? Atsakymas yra ne kas kita, o jo debiutinė aukštosios mados kolekcija, kuria jis pristatė visiškai naują moters įvaizdį. Pats Dioras apie lemtingąjį įvykį pasakojo taip: „Ponia Marguerite, ponia Bicard ir aš stovėjome persirengimo kambaryje, spoksodami vienas į kitą. Nė vienas nesugebėjome pratarti nė žodžio. Tuomet, ieškodama mūsų, su džiaugsmo ašaromis akyse įbėgo ponia Raymonde ir palydėjo mus į saloną, o ten pasitiko gausūs aplodismentai. Visą likusį gyvenimą, kad ir kokias aukštumas pasiekiau, niekas neprilygo tos vienintelės akimirkos emocijomis.“
Dioro kolekcijos pristatymą stebėjusi garsaus mados žurnalo redaktorė Carmel Snow po netikėto reginio pareiškė: „Mielas Christianai, tai tikrų tikriausia revoliucija. Tavo suknelės atskleidžia visiškai naują įvaizdį.“ Kadangi šis perversmas buvo viliojanti naujovė mados gerbėjams, tendencija pavadinta new look, išvertus tai reiškia naująjį įvaizdį. Dioras suformavo idealios figūros iliuziją, smarkiai išryškindamas moters liemenį bei klubus, iki jo to nebuvo padaręs joks kitas dizaineris. Pagrindinės new look taisyklės - kūno linijas atkartojantis įliemenuotas švarkelis bei ilgas ir pūstas sijonas. To laikmečio grožio kriterijumi - itin lieknu liemeniu - galėjo pasigirti toli gražu ne visos, todėl moterims tekdavo spraustis į siauručius korsetus, su kuriais būdavo sunku net kvėpuoti. Ir viskas tam, kad kuo tiksliau nukopijuotų Dioro sukurtą įvaizdį. Tačiau juk žinot, kaip sakoma, grožis reikalauja aukų! Joks ansamblis neatrodys stulbinamai be aksesuarų. Na, o kalbant apie new look, prie šio įvaizdžio labiausiai deri puošnios skrybėlaitės, perlų vėriniai bei elegantiškos pirštinaitės. Žinoma, nevalia pamiršti ir aukštakulnių, tai raktas į moters eleganciją, na bent jau taip manė Christianas. 
Dioro debiutinės kolekcijos pristatyme dalyvavusių žurnalistų dėka, apie šią tendenciją netrukus sužinojo visas mados pasaulis. New look epochą drąsiai galima vadinti mados istorijos renesansu, arba kitaip tariant - atgimimu, todėl, nes su Dioru atgimė ir visa aukštosios mados pramonė Paryžiuje. Mada pradėjo domėtis ir paprasti žmonės, neišgalintys įsigyti dizainerių kurtų drabužių, šie pradėjo žiūrėti į juos, kaip į meno kūrinius, turinčius stiprią išliekamąją vertę - tai labai įtakojo tolimesnę mados raidą. Taip pat atsirado ir daugiau dizainerių, besistengiančių konkuruoti su to meto mados rinkos karaliumi Dioru, tai irgi buvo didelis žingsnis į priekį. Galbūt toks sąmišis dėl vienos naujos tendencijos mums sunkiai suvokiamas, tačiau new look įkvėpė mados pasauliui naujos energijos, savotiškos atgaivos, o svarbiausia - įkvėpimo kurti bei tobulėti toliau.

Teresė

5 Komentarai