Eifelio bokštas


Jaučiu silpnybę tokiems paveiksliukams :)

 Sveikos!

Turbūt nerasčiau nei vieno žmogaus, kuris nieko nežinotų apie Eifelio bokštą, o tuo labiau - Paryžių ir Prancūziją. Na, ir taip aišku Prancūzijoje Paryžius, o ten Eifelio bokštas. Kaip ir visos žinome, jog Paryžius - meilės miestas, o šalia bokšto ypač romantiška vieta, nes Eifelio bokštas ir įkūnija tą romantiškumą, yra meilės simbolis Prancūzijoje ir ne tik. Deja, visos poros viliasi čia patekti vasario keturioliktąją ir praleisti laiką kartu, bet ne visoms tai pavyksta, nes ši vieta yra ypač populiari. Kiekvienas patekęs čia turbūt be galo svajojo apie tai nuo vaikystės, o tie, kas nematė tai privalo pamatyti.
Eifelio bokštas yra dar puikiai žinomas kaip ,,geležinė dama''. Daug kas teigia, jog tai vienas iš septynių pasaulio stebuklų. Jį aplanko milijonai turistų kasmet ir jis stovi prie Senos upės.
Eifelio bokštą galima matyti iš kiekvieno didesnio Paryžiaus pastato. Jis buvo pastatytas 1889 metais ir siekė apie 300 metrų aukštį. vos pastačius bokštą jis buvo iš 1710 laiptų, tačiau iki šių dienų išliko tik 1665 laiptai. Bokštas yra du kartus aukštesnis už Romos šv. Petro baziliką ir Gizos piramidę Egipte! Jei skaičiuotume visą bokštą su televizijos antena, tai jis siektų 325 metrus (daug).
Eifelio bokšto statybos
 Šis gigantiškas statinys buvo skirtas Prancūzijos revoliucijos atminimui. Šį grotuotą pastatą suprojektavo prancūzų inžinierius Aleksandras Gustavas Eifelis (Alexandre Gustave Eiffel). A.G.Eifelis taip pat suprojektavo brėžinius Niujorko Laisvės statulai. Statybos prasidėjo 1897 metais sausio 26 dieną ir truko lygiai dvejus metus, du mėnesius ir penkias dienas. 1889 metais kovo 31-ąją buvo oficialiai atidarytas, o gegužės 6-ąją buvo leista publikos lankymui. Nuo tada jis pavergė milijonų žmonių širdis visame pasaulyje. Kiekvienais metais bokštą aplanko 6,8 milijonai turistų.
Bokšto pagrindas suformuotas iš keturių arkų, o pagrindo kojos yra iškilusios net iki 50 metrų aukščio bei nutolusios viena nuo kitos 80 metrų atstumu. Dauguma mano, jog Eifelio bokštas pastatytas iš plieno, tačiau iš tiesų jis suprojektuotas iš geležies. Visa geležis sveria net 7000 tonų, o visas bokštas sveria 100000 tonų.
Inžinierius buvo protingas ir suprojektavo viską taip, jog kiekviena nusidėvėjusi detalė būtų lengvai pakeičiama.
1999 metais didelė audra nusiaubė daugybę Paryžiaus paminklų, tačiau Eifelio bokštui ji nepadarė visiškai jokios žalos. Tai rodo, jog šis statinys labai apgalvotas.
Šio stebuklo statybai prireikė net 50 inžinierių, 5300 brėžinių ir 121 darbininko. Iš tikrųjų šis statinys turėjo būti labai laikinas - tik 20-iai metų, po kurių turėjo būti išardytas. 1909 metais jis vos nebuvo išardytas, tačiau išliko tik todėl, jog buvo nuspręsta, kad tai svarbus komunikacijos šaltinis radijui ir televizijos kanalams, naudojantiems bokštą transliacijoms. Įdomu tai, jog bokštas buvo perdažytas 6 kartus, o perdažymui sunaudojama net 50 tonų dažų.
Lankytojai gali pasigrožėti net po maždaug 60 kilometrų į kiekvieną pusę nutolusiomis panoramomis, pasimėgauti virtuve.


Ką gi mes darytume, jeigu jį vis gi būtų išardę?
Na, tai tiek šiandien (šito rašymo net nepavadinčiau straipsniu) ;)

Iki kito karto,
jūsų Kotryna :)

1 Komentarai

  1. Patiko. Nežinau kodėl, bet šis statinys, manęs nėra apžavėjęs. Galbūt todėl, kad jis neturi jokios įdomios istorijos ir yra tik metalo gabalas (atsiprašau už išsireiškimą). Nežinau. Bet ačiū. :)

    AtsakytiPanaikinti